מחפשים דרכים לגמילה מעישון? בואו נגלה מה זה אומר באמת

מאת: מכון אברהמסון

המסע להפסקת עישון הוא תהליך מרתיע, עמוס מכשולים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים כאחד. במהלך השנים הוצעו שיטות רבות במטרה לסייע ולצלוח את המסע הלא פשוט הזה. יתכן וחלקכם זוכר את הזאייבן, אחד הפתרונות הישנים שהוצעו בעבר, שתפס בזמנו את תשומת ליבם של המעשנים. כדורי הזאיבן, שנועדו לסייע בהפחתת התשוקה לעשן ולהתמודד עם תסמיני הגמילה הקשורים לתלות בניקוטין, הבטיחו טיפול תרופתי להפסקת עישון,  אלא שלימים התברר שהדבר אינו פשוט כל כך ואינו מבטיח כפי שנראה בהתחלה.

סיפורו של כדור הזייבן

כאשר הופיעו כדורי הזייבן, שהוצגו כפתרון מהפכני למאבק בהתמכרות לניקוטין, הם נראו כפתרון האולטימטיבי להפסקת עישון. המתודולוגיה הייחודית שלהם התקבלה באופטימיות רבה ונראה היה שזו הולכת להיות התשובה שרבים חיפשו. אך מחקר שבדק את האפקטיביות והשפעות הכדורים הללו גילה לא מעט בעיות שהתעוררו בעקבות השימוש בתרופה. המחקר מדגיש חששות משמעותיים מהתגובות השליליות הקשורות ל- Bupropion החומר הפעיל ב- Zayban, תרופה המשמשת להפסקת עישון.

המחקר, שנערך בפרקטיקה משפחתית כפרית, מצא כי 38% מהמטופלים הרשומים הפסיקו את התרופה עקב תופעות לוואי, לרוב תסמינים נוירופסיכיאטריים, נדודי שינה ופריחה. 18% נוספים הפחיתו את המינון כתוצאה מתופעות לוואי. בסך הכל 82% מהמטופלים דיווחו על תגובה שלילית אחת לפחות, ו -23% נדרשו לטיפול רפואי נוסף, כאשר מטופל אחד אף נדרש לאשפוז. שיעורים אלה חורגים בהרבה מאלו שדווחו במחקרים קודמים שמומנו על ידי יצרן התרופה, GlaxoSmithKline, מה שמצביע על כך ששיעורי התגובה השלילית בעולם האמיתי, עשויים להיות גבוהים בהרבה ממה שחשבו בעבר.

עם חלוף הזמן ולאחר ניסויים רבים נוספים, התברר כי כדורי זייבן היוו פתרון "בעייתי", בלשון המעטה. מה שנתפס בעבר כמגדלור של תקווה, דעך בהדרגה עד שנעלם לחלוטין, מכיוון שחוסר היעילות שלו התברר לאלה שניסו ובחנו זאת ברצינות. סיפור כדורי זייבן משמש תזכורת לכך שלא כל הנוצץ זהב הוא, במיוחד בכל מה שנוגע תחום פתרונות ההתמכרות.

 

פתרונות תרופתיים אחרים וחסרונותיהם

לצד הזייבן הוצגו פתרונות נוספים בצורת כדורים שונים ותרופות לנטילה דרך הפה, כדבר הגדול הבא בהפסקת העישון. עם זאת, כל אחד מהם הגיע עם רשימת אתגרים משלו. וולבוטרין המבוססת על Bupropion, מסייעת בהפסקת עישון על ידי הגברת נוראדרנלין ודופמין, ומציעה גם יתרונות כמו ניהול משקל. עם זאת, מספיקה נטילת מינון קטן ממנה כדי ליצור הפרעות שינה אשר עלולות להתלוות לטיפול. במקרה כזה מומלץ להקדים את מנת הערב במקרים שבהם השינה נפגעת, וכמו כן מומלץ להפסיק מיידית ולהתייעץ במקרה של חשד להפרעה נפשית. כדור זה אינו מתאים לבעלי סיכון לאפילפסיה.

בנוגע לכדור בופרון, למרות היותו פחות ידוע, קיימות דעות מעורבות ואף סותרות ביחס ליעילותו ובטיחותו. חלקן מציגות יתרונות בעת השימוש בואך לרוב יתרונות אלה אינם מספקים ואינם מופיעים באופן עקבי. מומלץ לכל המעוניינים להפסיק לעשן, להיות מודעים הן ליתרונות והן לחסרונות בפתרונות אלה.

 

ההתערבות של אברהמסון

לעומת הטיפול התרופתי שצוין במאמר, שיטת אברהמסון מספקת פתרון מנצח ויוצא דופן בטיפולי הפסקת עישון הוליסטיים. שיטת אברהמסון ידועה כשיטה אלטרנטיבית ייחודית, היא נטולת כימיקלים ובעלת אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. עם השנים, הוותק, צבירת הניסיון ומוניטין מהמם, רשת אברהמסון  התרחבה אסטרטגית לשמונה סניפים בפריסה ארצית, והפכה את שירותיה האמינים והיעילים לנגישים וזמינים. גישה אסטרטגית זו משקפת את יעילות הרשת לצד מחויבותה הבלתי מתפשרת להבטיח מסלול הוליסטי ויעיל לחיים בריאים עבור כל המחפשים דרך לחופש מהתלות בעישון.

הבחירה בשיטה הוליסטית על פני טיפול תרופתי מדגישה את ההבנה המתפתחת של העולם החדש בכל הנוגע להתמכרות, וממחישה את הדרך הארוכה שנעשתה במאבק יעיל בה. בעוד שטיפולים כמו וולבוטרין עשויים להיות מפתים בגלל גורמים קצרי טווח, המפתח להצלחת התהליך טמונה בהבנה שיש להפריד בין שיקולים קצרי מועד לבין פתרונות המאפשרים התמדה והצלחה לטווח רחוק. בכל הנוגע להפסקת עישון אמיתית ויעילה לאורך זמן, המתודולוגיה של אברהמסון בולטת באופן מובהק ומוכיחה כי טיפולים אלטרנטיביים הם אלה שמציעים את המסלול הבריא והיעיל ביותר להחלמה אותנטית ופתרון מלא של הבעיה.

 

9933*
נתקשר ונסביר איך השיטה תעזור לך 2 שאלות ואנחנו איתך

    גמילה מעישוןגמילה מסוכר ופחמימותאחר