1 (2)_01-07-2011-9-5-21.jpg

גמילה מסוכרים וגלוטן
ההשפעות של הפיתוח התעשייתי על נוחות היום יום בא ליידי ביטוי בתחומים רבים בחיינו –
במקביל, בשנים האחרונות ניתן לראות שמוטיב ההשמנה הופך אט אט לבעיה כלל עולמית כשבעיית עודף משקל ממושך, מושכת  עמה גם בעיות רפואיות נוספות המתגלות אחרי שנים של חוסר תשומת לב.

בעבר הרחוק, המזונות מהם היינו ניזונים לא הגיעו אחרי זיקוק ו"ניקיון" תעשייתי, ומוצרים שנקראים כיום "בלאדי" או "אורגני" הם כל מה שהיה בנמצא.
כיום התעשייה למדה להשתמש במרכיבים מסוימים כי להפחית תכונות מסוימות , ולהגביר תכונות מזון אחרות כגון: חיי מדף של מוצר, השבחת טעמו, צורתו ועלות ייצורו.

 

למה להיגמל מגלוטן?הגלוטן והסוכר מוכרים בתעשיית המזון כמרכיבים אליהם ניתן למכר צרכנים, ואם נבדוק מדגמית תוכן של מוצרים מהם אנו ניזונים באופן יום יומי, נגלה שאכן השימוש במרכיבים אלו מיושם באופן קבע ואף באופן מוגזם מעבר לצורך.
לדוגמא : הלחמים שניתן לרכוש כיום במאפיות או בסופרים הם בעליי חיי מדף ארוכים יותר, טעמם הליחמי  מאופיין ברכות , אווריריות ומראה חיצוני מבריק.
כל אלו הם תוצאות של חשיבה שיווקית מאסיבית ומערכות פיתוח מזון שמעסיקות תעשיות מתחום הביוטכנולוגיה, עיצוב תעשייתי ואף מחלקות פסיכולוגיה כשכל מטרתן היא להילחם על הצרכן .
כל אלו הם פרטים שאין לנו איתם בעיה כלל וכלל, אנחנו אוהבים את המזון שלנו כשהוא נראה טוב , פונקציונאלי יותר ומאפשר לנו ליהנות ממנו לאורך זמן .

 

הבעיה מתחילה כשכל אלו , תכונות השבחת המזון לצורך שיווק בלבד, משפיעות בצורה שלילית על בריאותינו.
בעבר כשהיו מכינים לחמים , המקור הגלוטני היחיד היה מהקמח עצמו.
מכיוון שבתעשיית המזון גילו כי ניתן להשביח את התכונות השיווקיות של הלחם על ידי הוספת גלוטן באופן מזוקק,
ייצרה התעשייה זיקוק של גלוטן בלבד והוספתו באופן מאסיבי ללחמים, אבקות מרק, רטבים, אטריות, ממרחים , סלטים מוכנים ועוד- הפכה לדרך קבע.
תוכן גלוטני גבוה במזונות מהם אנו ניזונים באופן קבוע גורמים להיווצרות שכבת דבק באזור המעי בגוף , תהליך שמשבש את פעולת ספיחת המזון מהמעי כלפי הגוף.

כתוצאה מתוכן זה נרגיש עייפות אחרי ארוחות (מצד אחד מתבזבזת אנרגיה על פירוק המזון ומצד שני אין אנו מקבלים את האנרגיה מהמזון שהתפרק במהירות הדרושה) , הרגשת נפיחות באזור הבטן, היווצרות של גזים, עצירויות, בחילות, בעיות עיכול ובאופן ממושך יותר אף הרגשות של תסכול ודיכאון כתוצאה מההשלכות הפיסיות.

למה להיגמל גם מסוכר?
סוכר כפי שנאמר קודם לכן , משמש את תעשיית המזון בתכונתו הממכרת.
מי מאתנו לא מכיר את ההרגשה כלפי חפיסת שוקולד שקורצת לנו ברגע שהמח שלנו מבקש מזון עם ערך אנרגטי גבוהה?
וברגע שניגשנו לקובייה אחת , סביר מאוד להניח שכחצי שעה לאחר מכן נקפל את האריזה ונשליך אותה לפח אחרי שחיסלנו את כל הקוביות בזו אחר זו.
דוגמא נוספת היא האופן בה ניתן להקביל את צריכת הסיגריות למשל , לצריכת סוכר.
בראשונה , מעשנים צורכים סיגריות בודדות ליום ולאחר תקופה מגיעים למינון ה"מקובל" של חפיסה ליום.
התמכרות לסוכר מתחילה בכפית סוכר להמתקת הקפה , ממשיכה בתוספת של קרואסון לקפה כיוון ש"חייבים משהו ליד" ומסתיימת ב3 כפיות סוכר מינימום , עוגה, קרואסון ועוד איזה נשנוש לאחר מכן וסוכרת מובטחת בגיל 45.
אין ספק שההתמכרות לסוכר גורמת לנו – הצרכנים, לאובדן מידות ובקרה עצמית נטולת תשומת לב לפרטים החשובים.

בבחירת גמילה מסוכר וגלוטן אנחנו מחזירים את הגוף לצריכה בריאה, מקורית, מאוזנת ומנוצלת היטב.
כבר כשבועיים אחרי הגמילה מטופלים מדווחים על ירידה במשקל, על ערנות וריכוז מוגברים, אובדן תחושת הנפיחות באזור הבטן, רמה אנרגטית מאוזנת לאורך היום המאפשרת לבצע פעולות באופן רציף יותר ועוד השלכות על תחומים רבים בחיי היום יום שלהם.
והכי חשוב !
מדובר בדרך חיים ולא בדיאטה רגעית שאין סיכוי לעמוד בה לאורך זמן .
בהצלחה ובתיאבון!


שתף
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
צרו איתנו קשר


רשימת הסניפים שלנו
* עין ורד​ * תל אביב * ראשון לציון * הרצליה * ירושלים * חיפה * באר שבע * אילת