איך להפסיק לעשן בלי להשמין ובלי לעלות במשקל

 איך להפסיק לעשן?

בשנים האחרונות, אנו עדים להצטמקות האוכלוסייה המעשנת בארץ, ולא בכדי. מאז כניסתם של החוקים למניעת עישון במקומות הציבוריים, המעשן הישראלי חש יותר ויותר דחייה מצד הלא מעשנים. במקביל, המודעות לפעילות גופנית, הולכת וגוברת. כל אלו ועוד מביאים לגדילה במספר המעוניינים להפסיק לעשן. ואכן, ישנה גדילה משמעותית במספר הפונים למצוא פתרון אשר באמצעותו יוכלו להפסיק לעשן. אבל איך עושים את זה בפועל? איך להפסיק לעשן בקלות וביעילות?

מה עובר במוחו של אדם המעוניין להפסיק לעשן?

אחת הסיבות הנפוצות ביותר אשר מביאות להחלטה להפסיק לעשן היא תינוק חדש במשפחה. אדם אשר מצפה לתינוק עובר שינויים רבים בחיים. לעתים קרובות השינוי בא לידי ביטוי גם בהחלטה להיגמל מהסיגריות ובכך למנוע עישון פסיבי ופגיעה בתינוק העתיד להיוולד.
לעישון סיגריות פן כלכלי משמעותי, כאשר המשבר המקומי והעולמי ההולכים ומעמיקים, מותחים את קצה גבול היכולת שלנו כצרכנים, ומובילים ממשלות להעלות שוב ושוב את המיסים על צריכת טבק. הנושא מעורר דיון ציבורי רחב וסוער ומעלה שאלות רבות אצל המעשן. חשוב לדעת כי זה איננו השיקול העיקרי אך בהחלט שיקול אשר עובר במוחו של המעשן.
יתרונות בריאותיים: עם צמיחת המודעות החברתית בנושא נזקי העישון, למרבה השמחה גדלה גם המודעות לגבי הפסקת עישון יתרונות בריאותיים ונפשיים שמרוויחים הנגמלים לאחר שהם נפטרים מן ההרגל הרע. בין אם מדובר בתמורה חיובית מידית כמו שיפור מהותי בחוש הריח והטעם, או ביתרון לטווח רחוק כמו הפחתה מהותית של הסיכון ללקות במחלות כמו סרטן הריאות, מחלות כלי דם, מחלות לב.

 

אם כן, נותרה השאלה – איך להפסיק לעשן?

שהרי אם רבים כל כך מעוניינים לחדול ממנהג זה, כיצד יתכן שעוד מסתובבים בינינו כל כך הרבה מעשנים?
להתמכרות לסיגריות הרבה מאוד משמעויות, ותהליך ההחלטה אותו צריך כל מעשן לעבור איננו פשוט כלל. למעשה, המעשן צריך לקבל החלטה אמתית שהוא רוצה להפסיק לעשן.
כאשר התקבלה החלטה אמתית, ניתן לטפל בהתמכרות ולהפסיק לעשן. וכאן נשאלת השאלה איך להפסיק לעשן? איך בכלל מפסיקים את ההתמכרות העמוקה? איך מפסיקים לעשן בלי לסבול מתופעות לוואי קשות, שעשויות לשבור את הגמילה למרות הרצון להפסיק?

קיימות בשוק שיטות שונות של גמילה מעישון וההיצע עשוי להיות מבלבל.  יחד עם זאת, חשוב לזכור שגמילה מעישון היא דבר גדול, שעדיף לעשות פעם אחת בחיים, כמו שצריך. אפשר לחסוך את הדילוג משיטה לשיטה, על ידי בחינה מדוקדקת של האספקטים השונים שמציעה כל אחת מהן והתאמת השיטה הנכונה ביותר עבורכם. כשבוחרים תכנית גמילה מעישון חשוב להתחשב בגורמים הבאים:

  • וותק, ניסיון ואמינות השיטה הם גורמים חשובים מאוד.
  • ניסיון של חברים, בני משפחה ולקוחות מרוצים – הוא האסמכתא הטובה ביותר להצלחת שיטת הטיפול.
  • חשוב לברר מה כוללת השיטה, איך היא עוזרת להפסיק לעשן ומה ניתן לכם לאחר הטיפול (רשת תמיכה, ייעוץ, ליווי).

 

איך להפסיק לעשן בלי להשמין?

האם אפשר להפסיק לעשן בלי להשמין? בהחלט! כשמעשן ניצב בפני השאלה איך להפסיק לעשן, הוא בדרך כלל עתיד לפגוש הרבה חששות הקשורים בהפסקת עישון. לכל מעשן חששות אישיים משלו, אבל הרבה חששות הם חששות משותפים לרוב המעשנים.
אחד מהחששות שעולים אצל הרבה מעשנים היא ההשמנה שהם מניחים שכרוכה בהפסקת עישון.
חשוב לעשות סדר ולהבין כמה דברים הקשורים בהפסקת עישון והפחד להשמין ברגע שמפסיקים.
השמנה קיצונית לא מתרחשת אוטומטית כשמפסיקים לעשן.
אכן, לאחר הפסקת עישון, תתרחש עלייה קלה במשקל. מדובר בעליה קלה, לא עלייה של עשרות קילוגרמים, של כ-2-3 קילוגרמים. העלייה הזו נוסעת ממספר גורמים:

היעדר הניקוטין בגוף הניקוטין מאיץ את חילוף החומרים בגוף, כל מעשן מכיר את זה על גופו.

הרבה אנשים שנוהגים לעשן בבוקר, מכירים את הצורך להתפנות אחרי עישון הסיגריה הראשונה עם הקפה של הבוקר. היעדר הניקוטין משנה את המטבוליזם, אבל רק לפרק זמן מסוים. לאחר שהגוף מתאזן – הוא חוזר למשקלו התקין. (זאת לפי תוצאות של מחקרים נרחבים שנערכו בקרב נגמלים מעישון).
מי שמעשן רגיל גם ברמה הסנסורית לתחושה של הסיגריה בין השפתיים, לאפקט הנשיפה והשאיפה, לאחיזת הסיגריה בין אצבעותיו.
כל אותם ההרגלים הפיזיים הקשורים בעישון הופכים עם הזמן וככל שמתמידים בהם, להרגלים פסיכולוגיים-נפשיים.
ההתעסקות באזור האוראלי בעת העישון (החזקת הסיגריה בין השפתיים, השאיפה, הנשיפה) הופכת להרגל, וכאשר אדם נגמל הוא לעיתים מחליף את ההתעסקות הזו באוכל.
האכילה באה לענות על הצורך של הפה להיות עסוק במשהו אחר במקום בסיגריה, או כנחמה בהיעדר האפשרות לעשן.
רק מי שנסחפים אחרי הצורך הזה ומפתחים אכילה לא מבוקרת אכן יכולים להגיע למצב של השמנה דרסטית.
אז איך מפסיקים לעשן בלי להשמין? על ידי הקפדה על שתייה מספקת, הימנעות מהחלפת הסיגריות בנשנושים לא בריאים, ואימוץ של שגרת חיים הכוללת פעילות גופנית מתונה – ש"על הדרך" משפרת גם את ההרגשה הכללית.

להפסיק לעשן בשיטת אברהמסון

מכון אברהמסון הינו מרכז גמילה מעישון הוותיק בישראל שעוזר לאנשים להפסיק לעשן פעם אחת ולתמיד! הטיפול בהתמכרות לסיגריות מתבצע ע"י הפחתת הדחף לעישון עד כדי דחייה ואדישות לניקוטין (המצוי בסיגריות ואחראי להתמכרות).ומה לגבי החשש מהשמנה כחלק מאותם תסמיני גמילה מעישון ותופעות לוואי שונות הכרוכות בפרידה מהסיגריות, שעולה כמעט אצל כל מעשן שמעוניין להיגמל? בשיטת אברהמסון אתה רוצה להפסיק לעשן גם כאשר ישנם תסמיני גמילה, השיטה מנצחת את התסמינים ותופעות הלוואי גם בשעות משבר בתהליך הגמילה.עם תמיכה וליווי מקצועי שרק מכון אברהמסון יכול לתת אתה תמיד מוגן מפני מעידות. בשורה התחתונה, הבחירה להפסיק לעשן זו החלטה חשובה ביותר ואם רוצים להצליח להפסיק לעשן פעם אחת ולתמיד, שיטת אברהמסון עושה את זה בגדול. אם נפלה בחיקכם החלטה להפסיק לעשן, פנו אלינו עוד היום ותתחילו חיים חדשים ובריאים.

 


שתף
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
צרו איתנו קשר


רשימת הסניפים שלנו
* עין ורד​ * תל אביב * ראשון לציון * הרצליה * ירושלים * חיפה * באר שבע * אילת